dimecres, 18 de maig del 2011

L’ESCOLA, UN ESPAI D’APRENENTATGE I DE CONVIVÈNCIA

La globalització ha escurçat les distàncies i ha eixamplat els espais comuns. Molts de nosaltres tenim fills, filles, parents o coneguts que estudien / treballen a l’estranger i alguns d’ells troben parella més enllà de les fronteres.

Aquest moviment de persones generat per la recerca de noves oportunitats, buscant millors perspectives de futur per la família , està configurant, des de fa molts anys, una ciutat més diversa i alhora més acollidora.

El món actual demana persones que estiguin capacitades per treballar en equip, en i des de la diversitat. En el model de societat actual, l’escola és dels pocs llocs on encara s’ofereix la possibilitat de conviure, compartir experiències i aprendre junts a nois i noies de diferent procedència. L’aprenentatge de la convivència és un valor fonamental i necessari que ens enriqueix mútuament.

A Mataró s’ha treballat des de fa anys en la distribució equitativa de l’alumnat entre els centres sostinguts amb fons públics, evitant la guetització i afavorint un model d’escola acollidora i inclusiva on la llengua catalana és el vehicle de comunicació i d’aprenentatge.

Totes les escoles, cada vegada més, busquen noves metodologies, cerquen maneres de treballar diferents que ajudin a millorar els resultats i la cohesió per a tot l’alumnat. Si es parteix de la realitat i s’aprofita la riquesa d’aquesta diversitat ampliant la mirada, l’aprenentatge es consolidarà per a la vida.

Difícilment podem plantejar millores en els infants al marge de les seves famílies. En aquest sentit, reivindiquem el paper de l’escola com a eix i nucli de relacions. S’ha de promoure el coneixement mutu, el trencament d’estereotips i adonar-nos que totes les famílies, independentment del seu origen, estatus social o composició, totes, totes volen el mateix: El millor per als seus fills i filles.
Aquesta és UNA APOSTA PER UNA SOCIETAT MÉS COHESIONADA