ICV-EUiA del Maresme ha registrat avui l’al•legació a l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la Ronda l Maresme que està en informació pública fins dijous. El contingut de l’al•legació fa incís en què el projecte que es vol tirar endavant no dóna resposta a una mobilitat sostenible per a la comarca del Maresme i suposarà un impacte greu en el nostre entorn urbà i natural, i en què la solució plantejada no respon als criteris establerts en planificacions de país com és el Pla Territorial de la Regió Metropolità de Barcelona o bé el Pla d’infraestructures del transport de Catalunya. Aquest és un posicionament també expressat en relació a la Ronda de Mataró, una infrastructura que ja ha estat adjudicada el passat 20 d’octubre.
Un exemple d’impacte ambiental important és l’acústic, ja que el que produirà la carretera proposada se suma al de l’autopista i superarien conjuntament, en molt, els límits de decibels fixats en la normativa vigent de protecció acústica. És així especialment al Masnou, on el propi estudi ambiental reconeix que amb la C-32 ja es superen els límits admissibles.
Les al•legacions presentades incorporen les actuacions que des del punt de vista de la coalició són necessàries per avançar en la cultura d’una mobilitat sostenible. Primer el transport públic ferroviari i de xarxa d’autobusos. També cal establir una correcta política de peatges troncals –en la connexió de la C-32 amb l’A-2 i l’AP-7- que eviti el desviament de trànsit de travessia cap a la comarca, i fomenti el transport públic i la utilització racional del vehicle privat; l’ampliació de l’actual C-32 amb un carril per sentit de circulació, prioritàriament destinat a BUS-VAO; completar els enllaços direccionals que manquen, per tal de garantir la màxima accessibilitat des de la C-32: Carretera de Vilassar a Cabrils, Carretera de Teià; Actuacions de millora de connectivitat, continuïtat i seguretat en els traçats del Camí del Mig, carretera dels Sis pobles...de manera que permetin l’accessibilitat des dels nuclis urbans dels pobles de “baix (mar)” i de “dalt (muntanya)” i més especialment dels seus barris o sectors situats més al nord, i l’accés als polígons d’activitats i a les altres localitats veïnes, de forma que ni hagin de baixar fins al Passeig marítim (antiga N-II) ni entrar en l’autopista; Transformació de l’actual N-II en una veritable ronda inter-urbana costanera, amb característiques pròpies de un passeig en els seus trams urbans i de ronda en els trams inter-urbans.
Per últim, en l’al•legació es demana que qualsevol nou estudi i/o proposta que es realitzi amb l’objectiu de millorar la mobilitat al Maresme, sigui escrupolosament respectuós amb la normativa vigent i amb els elements de planificació territorial aprovats per la Generalitat de Catalunya, preservi el sòl no urbanitzable i el patrimoni arqueològic i natural de la nostra comarca, respecti el seu paisatge i avaluï, com a part de la solució, les propostes contingudes a la consideració desena d’aquesta al•legació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada