El Consell Comarcal del Maresme aprova, amb el vot en contra d’ICV-EUiA, les “Propostes per a la mobilitat del Maresme”
ICV-EUiA va votar dimarts passat en contra del document sobre la mobilitat a la comarca, el qual té els seus origens en els treballs d'una comissió comarcal de mobilitat integrada per representants de tots els grups polítics amb representació comarcal. ICV-EUiA ha estat, des d'un primer moment present a totes les reunions i el desembre passat va formalitzar el seu posicionament mitjançant una carta i un document d'esmenes entorn de l'esborrany amb la voluntat de consens per la mobilitat a la nostra comarca. Les aportacions de la coalició, al llarg dels treballs de la comissió, han permès una millora substancial en els tems del transport públic, ara prou recollits, i avanços, encara que insuficients, en el tema dels peatges.
Els criteris de sostenibilitat, en tots els seus vectors, per a ICV-EUiA són principis fonamentals que han de garantir-se integralment a les Propostes per a la mobilitat del Maresme; i en darrer terme, són els que han fet posicionar-nos definitivament en contra de la mateixa.
ICV-EUiA manifesta el seu compromís de continuar treballant per la seva inclusió en el pla de mobilitat del Maresme. La coalició no accepta la construcció de nous laterals a la C-32 com a la solució a la conversió de la N-II en una via urbana, amb descomptes parcials, del seu peatge.
En primer lloc, perquè aquesta és la solució menys sostenible i respectuosa amb el territori i el Medi Ambient, i perquè hi ha altres alternatives. La coalició també considera que cal fer una millor gestió del trànsit, amb mesures combinades de reducció del mateix mitjançant l'augment del transport públics i l'optimització del vehicle privat (carrils VAO i peatges intel·ligents).
En segon lloc, perquè l'alternativa d'ICV-EUiA a la construcció d'aquesta nova infraestructura és fonamental, en explotar les millores en els vials existents com a alternativa al flux de trànsit que avui circula per la N-II, incloent-hi la pròpia via que pot funcionar perfectament per trànsit de curt recorregut. Així mateix, cal apostar per una bona xarxa de transport públic intracomarcal, que permeti superar l'escàs 10% d'usuaris actual. Desafortunadament, aquestes mesures no han estat prou recollides en l'estudi realitzat pel Departament d'Obres públiques, portant a un model i unes conclusions que, per a ICV-EUiA són més que dubtoses.
En tercer lloc, perquè la solució de la gratuïtat de la C-32 pot ser perfectament compatible amb mesures disuasòries del trànsit exterior, amb un peatge a la entrada nord pels vehicles en trànsit, i mesures sostenibles, amb la implantació de peatges intel·ligents allà on són més necessaris per tal d'afavorir l'alta ocupació.
En quart lloc, perquè fa 40 anys que paguem peatges i l'actual concessió obeeix, entre d'altres, a peatges tous en altres punts de la zona metropolitana.
La coalició exigeix la gratuïtat de la C-32 per als ciutadans i les ciutadanes de la nostra comarca. Aquesta mesura és possible econòmicament, sobretot si és té en compta que qualsevol nova construcció no estaria en funcionament fins a dintre d'uns quants anys, que en els acords entre l'Estat i la Generalitat existeix un fons de rescat de peatges pendent de determinar-ne el destí, vinculat als romanents de la inversió de l'Estat conforme a la disposició addicional tercera del vigent Estatut de Catalunya, i existeixen alternatives de manteniment de peatges troncals de caràcter dissuasiu pel tràfic procedents de l'AP7, o com instrument de gestió de la mobilitat. Els nostres ciutadans es pregunten perquè hem de pagar 60 anys la C-32.
´
ICV-EUiA lamenta que algunes formacions polítiques hagin abandonat les seves posicions en aquest tema. La coalició és una força coherent i responsable. Per responsabilitat i coherència ha votat que NO a aquest text. Per responsabilitat i coherència explicarà aquests temes a la ciutadania i defensarà les seves posicions en tots els llocs on està present.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada