dissabte, 16 de febrer del 2008

Primer Rodalies i Regionals


ICV-EUiA del Maresme hem realitzat avui una acció de carrer a Arenys de Mar demostrant que hi una altra manera de fer política, per exigir millores a la xarxa de rodalies i regionals, ja que no pot ser que s'inverteixi el 97% del pressupost de ferrocarils a Catalunya en l'AVE que el farà servir un 3% de la població (i no serem els treballadors i treballadores) i invertir només el 3% en les rodalies i regionals que fem servir la majoria de la població per dirigir-nos als nostres llocs de treball i estudi.

Per cal canviar el model d'infrastructures i el model de mobilitat cal passar del transport públic al privat i tal com Jordi Merino, candidat al Congrés de Diputats d'ICV-EUiA del Maresme, s’ha de fer una crida i explicar clarament que “el model d’infrastructures ferroviàries per la majoria dels catalans i catalanes és el de rodalies i els regionals”.

Així ICV-EUiA presenta el Pla Ferroviari 2014 que ICV-EUiA porta en el seu programa electoral on es marca com a objectiu modernitzar la xarxa de rodalies i regionals de Catalunya en 6 anys amb un cost equivalent a l’AVE Barcelona-Madrid o al 21.4% de les inversions previstes a l’addicional 3ª de l’Estatut, 7.095 milions d’euros.

Aquests pla es concreta a al nostra comarca amb les següents accions:

1r Nova línia orbital Mataró - Granollers - Vilafranca
2n Desdoblament C1 entre Arenys de Mar i Blanes
3r Perllongament C1 fins a Lloret de Mar
4t Posta en marxa de l'abaixador Can Pou/Camp de Mar a Premià de Mar
5è Connexió ràpida entre el Maresme i Girona
6è Millora de la freqüència i reducció del temps de viatge amb trens semidirectes
7è Redisseny de les zones tarifàries